Jaarverslag = kans

 

raak de doelgroep

Het jaarverslag ‘moet’. Voor aandeelhouders, subsidieverstrekkers, leden van een vereniging, pers en politiek. Sowieso een reden om het te presenteren in een vorm en stijl die jouw organisatie eer aandoet. Maar met een beetje inspiratie haal je er meer uit. Hecht jouw organisatie aan een prettige bedrijfscultuur? Is het interessant om te werken aan imago? Dan biedt het jaarverslag kansen.

Het jaarverslag wordt veel interessanter als je het kunt verbinden aan een doelstelling of specifieke doelgroep. Met elkaar kun je dan onderzoeken wat deze doelgroep zou willen weten over je organisatie en welke vorm hen aanspreekt.

Voor wie maak je het eigenlijk?

Ben je een school?  Overweeg een jaarmagazine dat zich richt  op de ouders. Meteen een prachtig ‘marketinginstrument’ om te laten zien aan nieuwe ouders!

Vind je de betrokkenheid van je medewerkers van groot belang? Belicht het jaar eens vanuit hun perspectief.

Inspiratie!

Lees hoe je jaarverslag onderdeel wordt van je interne communicatie en marketing: inspiratie!

Schrijver en meedenker nodig? Neem vandaag contact met mij op.