Voor wie maak je dat jaarverslag eigenlijk?

Els Witte jaarverslag doelgroep

Natuurlijk: je maakt het jaarverslag voor aandeelhouders, subsidieverstrekkers, en stakeholders als pers en politiek. Voor hen stel je een terugblik samen over diverse aspecten van je bedrijfsvoering. Met cijfers, duurzaamheid en personele zaken. Maar wat zou er gebeuren als je voor een andere doelgroep zou kiezen? Wie is geïnteresseerd en waarin? En wat kun je ermee bereiken? Lees verder Voor wie maak je dat jaarverslag eigenlijk?

Die school voelt goed!

marketing voor scholenAls school heb je te maken met een heel specifieke ‘klantgroep’ die zich on- en offline oriënteert. Jouw school heeft een eigen karakter, met pluspunten waarmee je je onderscheidt. De buurschool ook! Hoe zorg je ervoor dat ouders voor jou kiezen? Tegen elkaar zeggen: ‘Díe school? Die voelt gewoon goed’.

Lees verder Die school voelt goed!

Aan wélke communicatie wil je werken?

communicatieprocessen Je ziet het met name bij groeiende bedrijven: naast het succes waar je met zijn allen supertrots op mag zijn, dreigen er in de uitvoering allerlei zaken mis te gaan. Qua communicatie groei je uit je jas! Onderlinge miscommunicatie ligt op de loer, het proces dat je doorloopt met de klant wordt complexer. En er valt veel meer uit te leggen en te delen met een team waarvan je niet (meer) iedereen, elke dag goedemorgen wenst. Hoe bepaal je wát je gaat verbeteren? Waar begin je? Lees verder Aan wélke communicatie wil je werken?

Het verhaal van je bedrijf 3x benut

recruitment, interne slimme kruisbestuiving tussen communicatie en marketingDruk, tijd te kort? En altijd op zoek naar nieuwe manieren om je organisatie te profileren, te verbinden? Als recruiter, afdeling Interne Communicatie (IC) en Marketing herken je dat vast. Stel je voor dat je tijd zou kunnen besparen door één verhaal drie keer te benutten. En dat dat bovendien een mooie plus zou betekenen voor jouw eigen, specifieke missie. Intern én extern. Naar klanten, sollicitanten en medewerkers. Dat is eenvoudiger dan je misschien denkt.

Benieuwd? Lees verder Het verhaal van je bedrijf 3x benut

Met praktijkverhalen win je sollicitant en klant

praktijkverhalen collega'sVoorjaar 2016 was ik actief opzoek naar een baan. Ik bekeek websites, zocht naar mensen die ik er kende. En was geïnteresseerd in verhalen van medewerkers. Hoe zagen ze eruit; jong, oud, beetje nep of sympathiek? Wat zeiden zij over sfeer, cultuur en werkzaamheden? Geloofde ik het? Werd ik er enthousiast van?

Hoe ik ontdekte welke verhalen mooi zijn.
En welke nog beter. Lees verder Met praktijkverhalen win je sollicitant en klant