Aan wélke communicatie wil je werken?

communicatieprocessen Je ziet het met name bij groeiende bedrijven: naast het succes waar je met zijn allen supertrots op mag zijn, dreigen er in de uitvoering allerlei zaken mis te gaan. Qua communicatie groei je uit je jas! Onderlinge miscommunicatie ligt op de loer, het proces dat je doorloopt met de klant wordt complexer. En er valt veel meer uit te leggen en te delen met een team waarvan je niet (meer) iedereen, elke dag goedemorgen wenst. Hoe bepaal je wát je gaat verbeteren? Waar begin je?

Grip op je communicatievraagstukken

Onderstaand schema helpt je inzicht te krijgen in je communicatievraagstukken. Zo krijg je grip op de opgaven en de onderlinge samenhang. Zelf werk ik er graag mee. Het is van Huib Koeleman, die het in zijn boek ‘Interne communicatie als managementinstrument’ aanreikt als handvat. Als je het toepast op jouw bedrijf of organisatie kun je makkelijker benoemen wat al goed is geregeld, en wat beter kan. Misschien er werk aan de winkel op meer dan één terrein.

interne communicatie

Tip: kijk in de eerste plaats hoe je bestaande middelen kunt inzetten voor je plannen. Daar kom je meestal een heel eind mee.

Wat kan ik voor je doen?

  • Schrijven, natuurlijk
  • Ik kan je ook helpen met aanscherpen en meetbaar maken van je strategisch communicatieplan voor interne communicatie. Zie ook ‘werkwijze‘.

Bekijk ook:
Intern communicatieplan
Interviews / onderzoek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *