Arbeidscommunicatie die opvalt

arbeidscommunicatie die opvalt

Hoe maak je indruk?

Het gaat goed met de economie in Nederland; werkgevers zien de toekomst rooskleurig in voor 2018. Ze vinden het helaas ook steeds moeilijker om vacatures te vervullen.  Hoe maak je een vacaturetekst die opvalt? Hoe maak je indruk?

Vacaturetekst als elevator pitch
Je vacaturetekst is als een elevator pitch. Je hebt één moment om interesse te wekken, je te onderscheiden. Die bereid je dus gedegen voor.  Een beetje meer werk. Veel relevantere kandidaten. Hoe gaan we te werk?

  • Geef kandidaten een gevoel bij de functie
    Natuurlijk omschrijf je in je advertentie de baan in kwestie. Maar waarom niet laten zien wat het werk inhoudt? Dan kan met een link naar een portret of ‘dagboekje’ van een collega.
  • Laat zien wie je bent
    Maak je een prachtig product, heb je een mooie missie, sterke waarden? Is je organisatie volop in beweging? Vertel het! Met een tweede linkje naar het eerlijke, uitnodigende verhaal van de directeur.
  • Schrijf in de taal van jouw ideale kandidaat (m/v)
    Wie is hij? Wat is voor hem belangrijk aan werk, waar zoekt hij? Welke woorden gebruikt hij – of denk je meer aan een zij? Moet je rekening houden met culturele achtergrond? Met die kennis maak je een advertentie die je ideale kandidaat op het lijf is geschreven.

Verder praten over zo’n kansrijke advertentie?

Tip: collega’s als ambassadeur
Hoe ervaren je medewerkers het om voor jouw organisatie te werken?  Deel hun ervaringen op je website en in je werving!

Sympathieke sollicitatieprocedure
Onderzoek hoe je jouw ‘merk’ op een sympathieke manier waarmaakt in de sollicitatieprocedure. Zie Al je HR-uitingen consistent ‘wie jij bent‘ .