Workshop ‘Persbericht’

Hoe krijg je een goede pers?

Wil je wpersbericht-free-publicityeten hoe je van de pers een partner maakt, om zo free publicity te genereren voor je bedrijf of organisatie?

In een drie uur durende workshop behandelen we alle aspecten van het persbericht, van perslijst tot schrijven, tot het opbouwen van een vruchtbare relatie met journalisten die er echt toe doen.

Het persbericht is – ook met de inburgering van de social media – een springlevend middel om mijlpalen onder de aandacht te krijgen bij het juiste publiek. Sterker nog: dankzij de nieuwe media heeft het persbericht aan bereik en impact gewonnen. Hoe zet je het in, hoe pak je het aan?

Een workshop met drie onderdelen:

Een uitgekiende perslijst

Je zou wel elke week in de krant (online en offline) willen staan. En een interview bij BNR zou je niet afslaan. Maar welke media zijn nou, strategisch gezien, voor jou het meest relevant? Aan de hand van jouw business bepalen we welke media toegevoegde waarde voor je kunnen hebben. En omgekeerd: voor welke pers jouw nieuws interessant genoeg is.  Je gaat naar huis met een uitgekiende perslijst.

Een persbericht, interessant voor jouw publiek

Hoe pakken de groten der aarde een persbericht aan? Wanneer sturen ze er één uit? Wat staat er in? Waar moet je op letten als als je een persbericht schrijft; wat is interessant voor jouw publiek? Hoe wordt het zó goed, dat de journalist er haast geen omkijken meer naar heeft? Hoe voeg je waarde toe, met social media? We oefenen. En je gaat naar huis met een stramien en praktische tips.

Een goed contact met de journalist

Journalisten zijn maar wat blij met origineel, lokaal nieuws. En met een bedrijfsleider of schooldirecteur die de deur wijd open zet en een goed verhaal heeft. Voor jou én voor hem valt er wat te winnen bij een goed contact. Hoe bouw je zo’n persoonlijk contact op en hoe onderhoud je het?  Wat brengt het je? Wat vertel je, wat hou je voor je? Kun je vragen aan een journalist of je voor publicatie een artikel mag screenen? Je gaat naar huis met kennis van zaken.

Meer weten? Neem contact op!

Kijk ook naar het blog-item ‘E-mail en persbericht werken het best’.

← terug