Al je HR-uitingen consistent ‘wie jij bent’
Onderdeel van je HR-beleid en –werkzaamheden zijn de uitingen richting medewerkers en sollicitanten. Brieven, contracten, jaarverslag en personeelshandboek, noem maar op. Zijn je brieven wellicht te zakelijk, het personeelshandboek vooral juridisch correct? Heeft je welkomstboekje een warme update nodig?
Vertel mij de kernwaarden van je organisatie en de stijlkenmerken die je graag ziet, en ik ga voor je aan de slag. De schrijfstijl die je aanstaat, voer ik consequent door.
Wil je eens verder praten? Neem contact met me op.
Correspondentie die past bij de kernwaarden
Van ‘Welkom bij ons bedrijf’ tot ‘Gefeliciteerd met je jubileum’. Maar ook ‘Het spijt ons…’
Al die brieven en mails zouden typisch ‘jouw bedrijf’ moeten uitstralen… Met jouw input – en terwijl de bedrijfsjurist meekijkt – (her)schrijf ik alle HR-correspondentie in de stijl die past bij jouw organisatie.
Sociaal jaarverslag dat je medewerkers thuis laten zien
Het sociaal jaarverslag: daar moet je als organisatie trots op kunnen zijn. Wat heb je ondernomen en hoe hebben medewerkers het ervaren? Welke resultaten leverde het op? Kijk ook hoe de verhalen van de medewerkers kunnen helpen bij inbound recruitment.
Welkom bij ons bedrijf!
Nieuwe collega’s ontvangen vaak een ‘wie, wat, waar, waarom’. Behalve praktisch, straalt het ‘welkom’ uit. Typisch (vul de naam van jouw organisatie maar in).
Personeelshandboek: de do’s en don’ts
Het personeelshandboek geeft inzicht in de do’s en don’ts van de organisatie. De bedrijfsjurist heeft er inhoudelijk een klap op gegeven, maar poeh: wat is het zware kost geworden. Redigeren brengt lucht.
Arbeidsmarktcommunicatie
Een krappe arbeidsmarkt vraagt om vacatureteksten die opvallen. En om een goede pers. Wie is overtuigender dan een bevlogen medewerker? Geef hem een platform om te vertellen over zijn werk en de sfeer van het bedrijf. Sla twee, nee drie vliegen in één klap door samen te werken met Interne Communicatie en Marketing.