Het verhaal van je bedrijf 3x benut

recruitment, interne slimme kruisbestuiving tussen communicatie en marketing

Druk, tijd te kort? En altijd op zoek naar nieuwe manieren om je organisatie te profileren, te verbinden? Als recruiter, afdeling Interne Communicatie (IC) en Marketing herken je dat vast. Stel je voor dat je tijd zou kunnen besparen door één verhaal drie keer te benutten. En dat dat bovendien een mooie plus zou betekenen voor jouw eigen, specifieke missie. Intern én extern. Naar klanten, sollicitanten en medewerkers. Dat is eenvoudiger dan je misschien denkt.

Benieuwd?

Lees verder Het verhaal van je bedrijf 3x benut

Voor wie maak je dat jaarverslag eigenlijk?

Els Witte jaarverslag doelgroep

Natuurlijk: je maakt het jaarverslag voor aandeelhouders, subsidieverstrekkers, en stakeholders als pers en politiek. Voor hen stel je een terugblik samen over diverse aspecten van je bedrijfsvoering. Met cijfers, duurzaamheid en personele zaken. Maar wat zou er gebeuren als je voor een andere doelgroep zou kiezen? Wie is geïnteresseerd en waarin? En wat kun je ermee bereiken?

Lees verder Voor wie maak je dat jaarverslag eigenlijk?

Met praktijkverhalen win je sollicitant en klant

praktijkverhalen collega's

Voorjaar 2016 was ik actief opzoek naar een baan. Ik bekeek websites, zocht naar mensen die ik er kende. En was geïnteresseerd in verhalen van medewerkers. Hoe zagen ze eruit; jong, oud, beetje nep of sympathiek? Wat zeiden zij over sfeer, cultuur en werkzaamheden? Geloofde ik het? Werd ik er enthousiast van?

Hoe ik ontdekte welke verhalen mooi zijn.
En welke nog beter.

Lees verder Met praktijkverhalen win je sollicitant en klant