Els Witte Schrijft!
  • home
  • diensten
  • werkwijze
  • blog
  • over Els
  • contact

Balans tussen boardroom & branding

okt
2015

boardroom

Visie, missie en kernwaarden zijn vaak een product van degenen die sturing geven aan een organisatie of bedrijf. Nu alleen nog de implementatie in de organisatie. Lees verder Balans tussen boardroom & branding →

Een reactie plaatsen

Hoe zorg je voor een sterk merk?

sep
2015

sterk merk 1Een sterk merk is belangrijk. Mensen hebben het eerder op het netvlies en willen ermee worden geassocieerd. Een ‘sterk merk’ geeft een goed gevoel. Niet alleen weggelegd voor Coca Cola en Apple, ook de buurtschool kan een sterk merk zijn.
Lees verder Hoe zorg je voor een sterk merk? →

Een reactie plaatsen

Het personeelsblad: tool in internal branding

mrt
2015

bedrijfblad tool bij branding

Branding – werken aan een sterk merk – helpt om je als werkgever te profileren. Je zittende personeel is het levende bewijs hoe boeiend, uitdagend en kansrijk het is om juist bij jou te werken. Het personeelsblad verbindt en informeert. Hoe zet je het in? Lees verder Het personeelsblad: tool in internal branding →

Een reactie plaatsen

Visie en lef op Texel

aug
2013

texel logoDe gemeente Texel staat voor de uitdaging bestuurlijk zelfstandig te blijven, terwijl het takenpakket groter wordt. “Waar vinden we de beste kandidaten voor een nieuw managementteam?” Lees verder Visie en lef op Texel →

RSS Feed   blog van Els Witte volgen via RSS

2022

  • Jaarverslag 2022: nu mee beginnen
    Het jaarverslag 2022 maak je niet (alleen) in 2023.  Voor een document dat motiveert, vertelt, uitnodigt en bijdraagt aan het imago begin je veel eerder. Zo pak je het aan:

2020

  • Het verhaal van je bedrijf 3x benut
    Druk, tijd te kort? En altijd op zoek naar nieuwe manieren om je organisatie te profileren, te verbinden? Als recruiter, afdeling Interne Communicatie (IC) en Marketing herken je dat vast. Stel je voor dat je tijd zou kunnen besparen door één verhaal drie keer te benutten. En dat dat bovendien een mooie plus zou betekenen … Lees verder Balans tussen boardroom & branding →
  • Voor wie maak je dat jaarverslag eigenlijk?
    Natuurlijk: je maakt het jaarverslag voor aandeelhouders, subsidieverstrekkers, en stakeholders als pers en politiek. Voor hen stel je een terugblik samen over diverse aspecten van je bedrijfsvoering. Met cijfers, duurzaamheid en personele zaken. Maar wat zou er gebeuren als je voor een andere doelgroep zou kiezen? Wie is geïnteresseerd en waarin? En wat kun je … Lees verder Balans tussen boardroom & branding →
  • Die school voelt goed!
    Als school heb je te maken met een heel specifieke ‘klantgroep’ die zich on- en offline oriënteert. Jouw school heeft een eigen karakter, met pluspunten waarmee je je onderscheidt. De buurschool ook! Hoe zorg je ervoor dat ouders voor jou kiezen? Tegen elkaar zeggen: ‘Díe school? Die voelt gewoon goed’.

2019

  • Met praktijkverhalen win je sollicitant en klant
    Voorjaar 2016 was ik actief opzoek naar een baan. Ik bekeek websites, zocht naar mensen die ik er kende. En was geïnteresseerd in verhalen van medewerkers. Hoe zagen ze eruit; jong, oud, beetje nep of sympathiek? Wat zeiden zij over sfeer, cultuur en werkzaamheden? Geloofde ik het? Werd ik er enthousiast van? Hoe ik ontdekte … Lees verder Balans tussen boardroom & branding →

2018

  • Aan wélke communicatie wil je werken?
    Je ziet het met name bij groeiende bedrijven: naast het succes waar je met zijn allen supertrots op mag zijn, dreigen er in de uitvoering allerlei zaken mis te gaan. Qua communicatie groei je uit je jas! Onderlinge miscommunicatie ligt op de loer, het proces dat je doorloopt met de klant wordt complexer. En er … Lees verder Balans tussen boardroom & branding →

2016

  • Ook nette organisaties lobbyen (slim!)
    Lobbyen is ‘hot’. Organisaties, gemeenten en bedrijven onderzoeken – geheel in het nette – de mogelijkheden. Lobbyen is het uitdragen van een standpunt, liefst samen met medestanders. Mits goed getimed, kun je er echt wat mee bereiken. 
  • Persbericht: maak er een win-winsituatie van
        Het was even afwachten of het persbericht zich staande zou houden in het huidige medialandschap. Maar dat blijkt glansrijk het geval. Mits nieuwswaardig en goed geschreven, creëer je ermee een win-winsituatie voor bedrijf/organisatie én voor de pers.

2015

  • Balans tussen boardroom & branding
    Visie, missie en kernwaarden zijn vaak een product van degenen die sturing geven aan een organisatie of bedrijf. Nu alleen nog de implementatie in de organisatie.
  • Hoe zorg je voor een sterk merk?
    Een sterk merk is belangrijk. Mensen hebben het eerder op het netvlies en willen ermee worden geassocieerd. Een ‘sterk merk’ geeft een goed gevoel. Niet alleen weggelegd voor Coca Cola en Apple, ook de buurtschool kan een sterk merk zijn.
  • E-mail en persbericht werken het best
    Journalisten wordt getriggerd op twitter, maar zien liever een goed persbericht in hun mailbox. Om vervolgens op zoek te gaan naar betrouwbare, authentieke bronnen voor diepgang.
  • Het personeelsblad: tool in internal branding
    Branding – werken aan een sterk merk – helpt om je als werkgever te profileren. Je zittende personeel is het levende bewijs hoe boeiend, uitdagend en kansrijk het is om juist bij jou te werken. Het personeelsblad verbindt en informeert. Hoe zet je het in?

2014

  • “De markt mag van ons het beste verwachten”
    Prachtig vakwerk: Akerboom Yacht Equipment (AYE) levert het al jaren. Een eerste nieuwsbrief  ging medio november naar klanten en relaties.
  • Natuur & Milieu scoort bij Transparant Prijs
    Medio oktober werd de Transparant Prijs 2013 uitgereikt. Het jaarverslag van Natuur & Milieu dong mee en scoorde hoog op compliance en communicatie.
  • Real Estate verzet de bakens
    Begin juni kwam de Nederlandse vastgoedwereld bijeen op de Provada in de RAI. CBRE organiseerde, samen met CoreNet, het jaarlijkse Eindgebruikers-debat. “Over vijftien jaar ontmoeten we de klant waar hij wil. Kantoren hebben we veel minder nodig.” 
  • Aan de wieg van het CJG
    Ze hebben geruisloos hun plek gevonden: de gemeentelijke Centra voor Jeugd en Gezin. De laatste werden in 2011 geopend. De totstandkoming van de CJG’s was een fikse operatie. 
  • Print of online publiceren?
    Wie wil er nou niet sparren met de winnaars van de Grand Prix Customer Media 2013 over het maken van magazines! Zetten we informatie online, of kiezen we toch voor good old print?
  • Gedecentraliseerde jeugdhulp in Scandinavië
    In 2015 krijgen Nederlandse gemeenten bestuurlijk en financieel de verantwoordelijkheid over de Jeugdhulp; het NJi onderzocht hoe gemeenten in Scandinavië hiermee omgaan. Ik redigeerde het rapport. 

2013

  • WTCGreen is uit!
    Hoe groen is WTC Amsterdam en Zuidas? Als extern redacteur van de bladen van het WTC volg ik het op de voet.
  • Bloggende schilder
    Pascal van Duijkeren heeft zijn eigen                     schildersbedrijf. Een vakman die graag zijn kennis deelt. Ik maakte een website voor hem.
  • Visie en lef op Texel
    De gemeente Texel staat voor de uitdaging bestuurlijk zelfstandig te blijven, terwijl het takenpakket groter wordt. “Waar vinden we de beste kandidaten voor een nieuw managementteam?”

Els Witte Schrijft! • 06 22238159 • Bogortuin 63 • 1019 PE Amsterdam

  • home
  • diensten
  • werkwijze
  • blog
  • over Els
  • contact