Voor wie maak je dat jaarverslag eigenlijk?

Els Witte jaarverslag doelgroep

Natuurlijk: je maakt het jaarverslag voor aandeelhouders, subsidieverstrekkers, en stakeholders als pers en politiek. Voor hen stel je een terugblik samen over diverse aspecten van je bedrijfsvoering. Met cijfers, duurzaamheid en personele zaken. Maar wat zou er gebeuren als je voor een andere doelgroep zou kiezen? Wie is geïnteresseerd en waarin? En wat kun je ermee bereiken?

Lees verder Voor wie maak je dat jaarverslag eigenlijk?

Aan wélke communicatie wil je werken?

communicatieprocessen

Je ziet het met name bij groeiende bedrijven: naast het succes waar je met zijn allen supertrots op mag zijn, dreigen er in de uitvoering allerlei zaken mis te gaan. Qua communicatie groei je uit je jas! Onderlinge miscommunicatie ligt op de loer, het proces dat je doorloopt met de klant wordt complexer. En er valt veel meer uit te leggen en te delen met een team waarvan je niet (meer) iedereen, elke dag goedemorgen wenst. Hoe bepaal je wát je gaat verbeteren? Waar begin je?

Lees verder Aan wélke communicatie wil je werken?